O noua institutie pentru ocrotirea intereselor consumatorilor din domeniul asigurarilor isi deschide portile din 19 iulie 2016: Entitatea de Soluționare Alternativă a Litigiilor SAL-Fin

Alternativa la sistemul judiciar de soluţionare a litigiilor pusă la dispoziție de SAL-Fin intentioneaza a fi mai rapida, mai facila, mai corecta si mai accesibila decat litigiile solutionate de instanta de judecata sau prin arbitraj.
SAL-Fin ca principal obiect de activitate solutionarea neintelegerilor dintre consumatorii de produse financiare nonbancare (inclusiv asigurari) si entitatile specifice (inclusiv asiguratori/brokeri de asigurare).
Consumatorul este, conform definiței din OG nr. 38/2015, orice persoană fizică sau grup de persoane fizice constituite în asociații, care cumpără, dobândește, utilizează ori consumă produse sau servicii, în afara activității sale profesionale.
Comerciantul sau profesionistul cu care un consumator este într-un litigiu poate fi orice persoană fizică sau juridică, publică ori privată, care acţionează în cadrul activităţii sale în sectoarele pieței financiare nonbancare, respectiv asigurări-reasigurări, piața de capital, sistemul pensiilor private.
Procedura este gratuita!
Nu trebuie sa fiti asistati de avocati sau alti consilieri.
Orice consumator nemultumit de solutia data de un asigurator (decizie de respingere a platii despagubirii, plata partiala a despagubirii, intarzieri nejustificate la solutionarea dosarului de dauna), se poate adresa catre SAL-Fin pentru solutionarea diferendului avut cu societatea de asigurare
Pentru a putea beneficia de aceasta procedura, este necesar sa va exprimati in mod voluntar, in scris, intentia de a supune spre solutionarea SAL-Fin diferendul avut cu societatea de asigurare dupa ce, in prealabil, ati incercat solutionarea nemultumirilor direct cu societatea de asigurare.
Organizarea şi soluţionarea alternativă a litigiilor se realizează prin procedura SAL finalizată cu propunerea unei soluţii sau procedura SAL finalizată cu impunerea unei soluţii.
Activitatea SAL-Fin se desfășoară în baza Regulamentului de Organizare și Funcționare SAL-Fin și a procedurilor de propunere sau de impunere a unei soluții (http://www.salfin.ro/legislatie-organizare-si-functionare/).

Prin intermediul membrilor Corpului de conciliatori, experți total independenți, cu experiență în domeniul financiar non-bancar, se realizează soluționarea extrajudiciară a litigiilor care intră în sfera de competențe a SAL-Fin.
Accesarea procedurilor SAL-Fin poate fi realizată atât prin intermediul paginii de internet, cât şi utilizând metodele clasice, pe suport hârtie sau pe alt suport durabil.

Date de contact SAL-Fin – Entitatea de soluționare alternativă a litigiilor în domeniul financiar non-bancar:

Activitatea se desfășoară în Str. Steluței nr. 2, sector 1, București, etaj 2.

Adresa de corespondență: Splaiul Independenţei nr. 15, sector 5, cod poştal 050092, Bucureşti
Fax: 021.659.60.51 sau 021.659.64.36
E-mail: office@salfin.ro

RELAȚII CU PUBLICUL

Număr apelabil din afara României: +40.21.668.12.08